مقالات

تاثیر سرعت سایت بر سئو سایت

تاثیر سرعت بر سئو سایت

با مسیری که سئو و اصول آن در چند سال اخیر طی کرده و با رونمایی از الگوریتم های پنگوئن و پاندا، کسب بک لینک مناسب و مرتبط به کاری پرهزینه و با ریسک بالا تبدیل شده است. همچنین با دنبال کردن صحبت های اخیر Matt Cutts مدیر ارشد مبارزه با اسپم گوگل، میتوان به این نتیجه رسید که از این پس عبارت SEO در عمل بیانگر Search Experience Optimization یا بهبود تجربه جستجو کاربران خواهد بود. در این میان افزایش سرعت سایت در کنار تولید محتوای مفید و اختصاصی بهترین راه برای جلب رضایت کاربران خواهد بود و ممکن است در آینده ای نزدیک به مهمترین فاکتورهای سئو تبدیل شوند.
متخصصین سئو امروزه توجه خود را به کلمات کلیدی، لینک ورودی، نقشه سایت و بسیاری نکات دیگر معطوف کرده و هدفی جز ورود بازدیدکننده به سایت را دنبال نمیکنند. در نتیجه سرعت سایت برای آنها اهمیت بالایی نداشته و وقت خود را صرف آن نخواهند کرد. از طرف دیگر مشاوران برندینگ و مارکتینگ سایت شما را تنها از نظر کارایی بررسی میکنند که سرعت سایت عامل مهمی در آن خواهد بود. نظرات و راهنمایی این افراد در راستای افزایش فروش، دسترسی راحت به محتویات سایت و تعداد صفحات بازدید شده خواهد بود. ولی آیا در عمل درآمد شما به میزان بازدید بستگی دارد یا به درصد تبدیل بازدیدکننده به مشتری؟
تاثیر بر سرعت ایندکس و رتبه سایت
بطور کلی سرعت پایین سایت موجب نارضایتی کاربران و خروج سریع آنها از سایت شما خواهد شد. اگر توجه گوگل به عملکرد کاربران در سایت و نرخ خروج آنها یا همان Bounce Rate را پذیرفته باشیم، به این نتیجه میرسیم که سرعت سایت تاثیر بالایی بر رتبه شما در نتایج گوگل خواهد داشت.
همچنین مناسب بودن سرعت سایت شما تاثیر زیادی بر ایندکس صفحات توسط روبات های گوگل خواهد داشت. گوگل زمان مشخصی را برای بررسی و ایندکس توسط روبات هایش به هر سایت اختصاص میدهد. سرعت مناسب سایت به معنی افزایش سرعت بررسی و ایندکس هر صفحه و در نتیجه بررسی صفحات بیشتر خواهد بود. عدم دسترسی گوگل به صفحات داخلی شما در مدت طولانی میتواند به رتبه شما درنتایج گوگل آسیب جدی برساند.

سرعت سایت
نمایش تعداد صفحات بررسی شده توسط روبات های گوگل در وبمستر
برای سایت های بزرگتر ایندکس صفحات و سرعت سایت اهمیت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد زیرا تعداد صفحات در آنها بسیار زیاد بوده و باید شرایط مناسب را برای بررسی آنها توسط روبات های گوگل را فراهم کنند. اهمیت این مسئله تا جایی است که در بخش وبمستر گوگل بخشی برای مشاهده تعداد صفحات ایندکس شده از سایت و سرعت متوسط بررسی صفحات در روز قرار داده شده است.

نوشته های مشابه