مقالات

اهمیت طراحی سایت برای هر کسب و کار

اهمیت طراحی سایت برای هر کسب و کار

امروزه ، بدون شک داشتن یک وب‌سایت برای معرفی نوع کار، خدمات و محصولات امری اجتناب ناپذیر است. به بیان دیگر کسب‌وکارهایی که در دنیای آنلاین برای خود جایگاهی را درست نکرده اند، محکوم به از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان خود هستند. در این مقاله سعی شده به معرفی دلایل اهمیت طراحی سایت برای یک کسب و کار ها پرداخته شود.

شاید در ابتدای امر صاحبان کسب‌وکاری که به روش سنتی به تجارت خود مشغول هستند، نیاز به داشتن یک وب‌سایت را حس نکرده و تلاشی برای به روز کردن کسب و کار خود نداشته باشند و شاید اولین سوالی که ذهن آنها را به خود مشغول می‌کند این باشد که چرا داشتن یک وب‌سایت به این اندازه مهم است.اما واقعیت این است که هر فردی که به دنبال خرید محصول و یا دریافت خدمات مشخصی است، در ابتدا جستجوی خود را در اینترنت آغاز می‌کند. سپس با تحقیق بیشتر اقدام به خرید می‌کند.

۱. اقتصادی بودن طراحی سایت

داشتن وب‌سایت نیاز به سه مولفه به صورت همزمان دارد. این سه مولفه عبارتند از خرید هاست، ثبت دامنه و طراحی سایت. هاست و دامنه هزینه بسیار زیادی نداشته و به صورت سالانه قابل تمدید می‌باشد. شاید عمده هزینه‌ باید در طراحی سایت پرداخته شود. اما باید به این نکته توجه داشت که این هزینه صرفا یک‌بار پرداخته می‌شود و تا سال‌ها نیاز به پرداخت هزینه نیست. قاعدتا بعد از گذشت چند سال، سایت نیاز به طراحی مجدد داشته که این فرایند نیز هزینه‌ای کمتر از طراحی سایت دارد. لذا می‌توان گفت با یک هزینه اولیه می‌توان صاحب سایتی شد که سال‌ها مشتریان را به سمت خود جذب کرده و باعث درآمدزایی خواهد شد. قطعا هزینه پرداخت شده بابت وب‌سایت در مدت زمان کمی با سود بالا به صاحبان کسب‌وکار باز می‌گردد.

۲. دسترسی شبانه‌روزی

یک وب‌سایت در حقیقت یک فروشگاه و یا یک شرکت شبانه روزی است که مشتریان در هر ساعت از روز می‌توانند با مراجعه به آن از خدمات و محصولات مطلع شوند و اقدام به خرید نمایند. لذا می‌توان نتیجه گرفت داشتن یک وب‌سایت، به معنای شبانه‌روزی کردن کسب و کار است.

۳. حراجی‌های گسترده

فرض کنید یک فروشگاه در یک شهر اقدام به حراج کردن بخشی از محصولات خود کند. قطعا سایر مشتریان در سایر شهر نه تنها از این حراجی مطلع نمی‌شوند بلکه امکان مشاهده کالا و خرید را نخواهند داشت. اما در یک فروشگاه اینترنتی، محدودیت جغرافیایی معنایی ندارد. هر شخصی از هر کجای دنیا می‌تواند از طریق وب‌سایت سفارش خود را ثبت و پرداخت و از طریق خدمات پست آن را دریافت کند.

۴. بازاریابی آسان

قطعا تبلیغات در دنیای اینترنت راحت‌تر، پربازده‌تر و سریع‌تر خواهد بود. همچنین با استفاده از خدمات گوگل ادز و سئو سایت  می‌توان به کسب‌وکار اینترنتی رونق بیشتری داد.
خدمات گوگل ادز، سیستم تبلیغات در گوگل بوده که یک سایت با پرداخت هزینه و شارژ حساب کاربری خود، می‌تواند با کلمات کلیدی خود، در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گیرد. تا زمانی که حساب کاربری شما دارای اعتبار باشد، این تبلیغات ادامه پیدا کرده و افراد بیشتری وارد وب‌سایت شما می‌شوند.

حال با یک طراحی مناسب و همچنین یک گرافیک خوب می‌توان اعتماد مشتریان را جلب کرد تا سفارشات خود را ثبت و اقدام به خرید نمایند. برای شروع تبلیغات از طریق خدمات گوگل ادز، انتخاب کلمات کلیدی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار بوده که مشاوران آرتا پرداز در این زمینه می‌توانند مشتریان را راهنمایی کنند تا با یک انتخاب مناسب، با پرداخت کمترین هزینه به بهترین نتیجه دست یابند.
در کنار موارد ذکر شده و صدها دلیل دیگر که می‌تواند داشتن یک وب‌سایت را الزامی قلمداد کند باید توجه داشت که منظور از وب‌سایت، سایتی منطبق با استانداردهای موجود بوده که شامل یک طراحی استاندارد، گرافیک مناسب، کدنویسی‌های صحیح و همچنین محتوای مناسب باشد و بتواند دیده و شناخته شود. قطعا صاحبان کسب‌وکار باید به کیفیت مطالب و تولید محتوای ایجاد شده نظارت کافی داشته باشند و مطالب قبل از انتشار به صورت دقیق بررسی شوند. تصاویر استفاده شده در یک وب‌سایت باید دارای کیفیت مناسب باشد و مشتری را به خود جذب کند.
در کنار همه این موارد باید سرعت لود سایت نیز مناسب باشد تا مشتری برای مشاهده صفحات مختلف نیاز به صرف زمان زیادی نداشته باشد. باید در نظر داشت که برای داشتن سرعت بالا در بارگذاری صفحات به یک طراح سایت مجرب نیاز دارید تا در بخش کدنویسی با رعایت استانداردها به بارگذاری هرچه بهتر صفحات کمک کند. همچنین تهیه یک‌ هاست مناسب از یک شرکت معتبر نیز می‌تواند در کیفیت سرعت بارگذاری موثر باشد.

مشاوران آرتا پرداز با مشاوره مناسب در خصوص موضوع و محتوای وب‌سایت مورد نظر، سرویس‌ هاست مناسب را به صاحبان وب‌سایت معرفی می‌کنند. همچنین پشتیبانی شبانه‌روزی آرتا پرداز  هرگونه نگرانی بابت امنیت سرور و هاست را مرتفع می‌سازد.

 

نوشته های مشابه