مقالات

تاثیر نام دامنه بر سئو سایت

تاثیر نام دامنه بر سئو سایت

اکنون به معرفی این ۱۰ عامل به صورت مختصر می پردازیم:

۱- سعی کنید زمینه کاری خود را به نوعی در دامنه خود ذکر کنید.

مثلا برای زمینه کاری طراحی سایت از عبارت webdesign در دامنه خود استفاده نمایید. این آیتم از الگوریتم های قبلی گوگل همچنان به ارث رسیده است و می توان به عنوان یک “عامل پرِ کاهی” از آن یاد کرد که به نوبه خود، هر چند نه خیلی زیاد در ارزش گذاری سئوی سایت شما تاثیر گذار است.

۲- پیرو “عامل پرِ کاهی” فوق، از مهمترین عبارت کلیدی خود در ابتدای دامنه استفاده کنید.

در این صورت مقدار ناچیز دیگری به ارزش سئوی سایت شما افزوده خواهد شد. مثل webdesign-yourdomain.com .

۳- آیتمی به نام EMD وجود دارد که بسیار بیشتر از موارد فوق، بر سئوی سایت شما تاثیر گذار خواهد بود.

Exact Match Domain یعنی دامنه ای که تنها و تنها زمینه کاری شما را بیان می کند و هیچ علامت یا حروف دیگری در آن نیست. مثل webdesign.com

۴- از عبارات کلیدی خود در زیر دامنه ها استفاده کنید.

به طور مثال از شما شرکتی هستید که چند خدمت را ارائه می کند، سعی کنید خدمات خود را در زیر دامنه ها مثل seo.webdano.com یا زیر فولدر ها مثل webdano.com/seo دسته بندی نمایید.

۵- سابقه دامنه جزو عواملی است که کمی بیشتر از پرِ کاه بر سئوی سایت شما تاثیر گذار خواهد بود.

سایتی که ۶ سال از اولین روز ثبت خود را می گذراند، نسبت به سایتی که یک سال از آغاز فعالیتش می گذرد، در رتبه بندی برای نمایش جستجو ارجح تر به شمار می رود.

۶- پیرو آیتم فوق، اگر شما برای ۱۰ سال آینده، دامنه خود را ثبت نمایید، به گوگل خواهید فهماند که در کسب و کار خود جدی هستید .

تا مدتها قصد فعالیت جدی در کسب و کار خود را دارید. قطعا سایت شما نسبت به سایت کسب و کارهایی که سال به سال دامنه خود را تمدید می کنند، در رتبه بندی نتایج جستجو ارجح تر خواهد بود.

۷- سعی کنید از دامنه ای استفاده کنید که از ابتدا خلقتش در اختیار شما بوده است.

بر اساس آیتمی به نام domain history ، دامنه ای که بیش از یکبار drop شده باشد ( یعنی مالکیتیش تغییر کرده باشد ) به گوگل می فهماند که می بایست سابقه این دامنه در نتایج جستجو پاکسازی شود که این پاکسازی یک امتیاز منفی برای سایت شما به شمار خواهد رفت.

۸- سابقه دار نباشید.

اگر شما صاحب سایتی بوده اید که بنا بر دلایلی، توسط گوگل اسپم شناخته شده و جریمه شده است، و قصد دارید دامنه جدیدی برای خود ثبت کنید، با نام و مشخصاتی که قبلا سایت جریمه شده خود را با آن ثبت کرده بودید، اقدام به ثبت دامنه جدید نکنید. زیرا شما توسط گوگل spammer شناخته شده اید و ممکن است دامنه جدید شما نیز ( بر اساس عدم اعتماد گوگل به صاحب سایت ) جریمه شود و در نتایج جستجو نمایش داده نشوید. همواره مسیر اعتماد سازی را برای بازگشت به نتایج جستجو دنبال کنید.

۹- برای ثبت دامنه، اطلاعات کامل خود را ارائه کنید.

برخی با مشخصات عمومی اقدام به ثبت دامنه می کنند که این امر موجب ایجاد فضای عدم اعتماد گوگل خواهد شد. گوگل همواره نظر مساعد خود را نسبت به دامنه هایی تقدم می بخشد که اطلاعات صاحبانشان، کاملا شفاف و شخصی است؛ نه عمومی.

۱۰- از پسوند های کشوری استفاده کنید.

اگر شما می خواهید از سئوی سایت خود فقط برای ایران استفاده کنید و بازار هدف شما تنها ایران است، از پسوند .ir استفاده کنید. این آیتم ارزش سئوی شما را برای کشور ایران بالا خواهد برد اما برای بازار هدف جهانی، یک نکته منفی برای شما خواهد بود. اگر بازار هدف شما محدود به یک کشور خاص است، سعی کنید از پسوند همان کشور استفاده نمایید.

نوشته های مشابه