کسب و کار الکترونیک, مقالات

۶۰ روش ساده برای افزایش فالوور توییتر شما

توییتر شاید در ایران برای کاربران عادی زیاد شناخته شده نباشد اما  اکثر کسب و کارها – اینترنتی و غیر اینترنتی – در آنجا فعالیت می کنند. همه آنها یک هدف را دنبال می کنند که آن ” افزایش نفوذ تبلیغاتی خود با افزایش تعداد دنبال کننده ها ( فالوور ) ” و حضور فعال در تمام عرصه های فعالیت مخاطبان خود می باشد. اما باید اعتراف کرد که جذب فالوور در توییتر و مخصوصا فالور فعال، از سایر شبکه های اجتماعی سخت تر می باشد.در این نوشتار سعی شده تا تمام تکنیک های افزایش فالوورهای توییر مطرح شود. لذا ۶۰ روش افزایش فالوور توییتر را در ۷ بخش خدمت شما ارائه می کنم تا با انجام آن نکات، فالوور خود را با سرعت چشمگیری افزایش دهید!

بخش اول ) توییتر خود را معرفی کنید.

۱-آغاز فعالیت در توییتر

کسب فالوورهای زیاد نیازمند عضویت و فعالیت در توییتر می باشد. لذا پیشنهاد می گردد تا مقاله ای با عنوان ۱۰ گام اولیه برای آغاز فعالیت تبلیغاتی در توییتر را مطالعه کنید.

۲-متن معرفی کاملی تهیه کنید .

بسیاری از کاربران با مشاهده متن پروفایل شما ( Bio ) تصمیم می گیرند که شما را دنبال ( فالو ) کنند یا خیر. متنی خلاصه و عالی و با ادبیاتی صمیمی و دوستانه در مورد کسب و کار خود بنویسید. مطمئن شوید که متن و تصویر پروفایل شما برند شما را منعکس می کند.

۳-متن پروفایل ( Bio ) خودتون رو به روز نگه دارید

توضیح پروفایل خود را همراه یا مناسبت ها یا کمپین هایی که شما در آن شرکت می کنید تغییر دهید.به عنوان مثال اگر در جشنواره وبسایت های ایران شرکت کردید لینک و توضیح مربوطه را در قسمت توضیح پروفایل درج کنید.

۴-صفحه توییتر خود را معرفی کنید.

با استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی، یک تب پروفایل توییتر خودتان را در اکانت فیسبوک، گوگل پلاس، لینکداین و … ایجاد کنید. (( به زودی مقاله مفصلی در مورد اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی تهیه خواهد شد )).

۵-توییتر خود را در سایتتان ثبت کنید.

کدهای دنبال کردن توییتر و همچنین اشتراک گذاری مطالب در توییتر را در سایت خود قرار دهید.

۶-بهترین توییت های خود را ثبت (Embed ) کنید

توییتر این امکان را به شما ارائه می دهد تا توییت های خود را در سایتتان قرار دهید.شما می توانید با دریافت کد توییت های خود، آن را در خارج از توییتر منتشر کنید.برای این کار باید در زیر مشخصات هر توییت، روی علامت سه نقشه ( … ) کلیک کرده و گزینه Embed tweet را کلیک نمایید تا کد آن توییت نشان داده شود.

۷-اکانت خود  در توییتر را روی اسناد کاغذی چاپ کنید

اگر شما دارای کارت ویزیت، فاکتور،پوستر تبلیغاتی و … هستید مشخصات اکانت خود در توییتر را بر روی آنها ذکر نمایید.

۸-درج نام توییتر شما در امضای ایمیل

روزانه ای میل های متعددی ارسال می کنید.پس فراموش نشود که در کنار نام سایت خود، نام توییتر خود را نیز در قسمت امضای ای میل بنویسید.

۹-به دیگران توییت بزنید.

هر روز حداقل ۳ نفر جدید را با @ مورد خطاب قرار داده و برای آنها توییت بزنید.

۱۰-با اکانت توییتر در سایت ها عضو شوید

برخی سایتها امکان ثبت نام با اکانت توییتر را فراهم کرده اند.اگر شما با توییر خود در آن سایت ها عضو شوید متن پروفایل شما در محل مربوطه نمایش داده می شود.علاوه بر این می توانید در قسمت امضای فروم های گفت و گو، نام توییتر و توضیحات آن را قید نمایید.

۱۱-معرفی توییتر خود در پست مهمان

اگر در سایر سایت ها مطلبی در قسمت پست مهمان می نویسید، نام توییتر خود را نیز در آن قید نمایید.

۱۲-در دایرکتوری توییتر عضو شوید.

بله! توییتر هم دارای دایرکتوری می باشد.کافیست به طور رایگان در آن سایت ها عضو شوید و  بخش مربوط به کسب و کار خود را انتخاب کنید.افراد علاقه مند، با اکانت شما در آن دایرکتوری آشنا شده و شما را دنبال خواهند کرد.برخی از این دایرکتروری ها TwelloWefollow , TweetFind می باشد.

بخش دوم ) افراد یا بیزینس ها را دنبال کنید

۱۳-افرادی که شما را دنبال می کنند دنبال کنید

افرادی که شما را دنبال می کنند شما نیز پس از مطالعه و بررسی پروفایل آنها، آنان را نیز دنبال کنید.این امر سبب می شود تا فالوورهای جدید شما احساس خوبی نسب به شما پیدا کرده و مطالب شما را دنبال کنند.این اقدام زمانی مناسبتر است که شما فالوورهای زیادی دارید یا شناخته شده هستید.

۱۴-افرادی را دنبال کنید که دنبال شده ها توسط شما را دنبال می کنند.

قسمت “Who to Follow” در توییتر برای شما آماده شده است.این لیست کسانی است که توسط دنبال شده های شما دنبال شده اند.بدین تریتب می توانید با شبکه ای از مختصصان،فعالان و علاقه مندان حوزه کاری شما آشنا شوید.

۱۵- صنایع بزرگ را دنبال کنید

صنایع و کسب و کارهای مرتبط با خودتان را در توییر بیابید و آنها را دنبال کنید.سعی کنید با آنها ارتباط متقابلی برقرار کنید.

۱۶-از صنایع بزرگ و شخصیت ها بخواهید که شما را دنبال کنند

به توییتر این افراد دسترسی پیدا کنید.آنها را مورد خطاب (Mention ) قرار دهید، توییت هایشان را محبوب و ریتوییت کنید و سرانجام از آنان بخواهید شما را دنبال کنند.زمانی که آنان شما را فالو کردند ارتباط خود با آنان را حفظ نمایید.ممکن است آنها شما را ریتوییت کنند و به دنبال کننده های آنها معرفی بشید.

۱۷-برای دنبال کننده های جدید خود پیام مستقیم (Direct Message ) ارسال کنید

این اقدام سبب می شود تا دنبال کننده های شما نسبت به شما احساس مثبتی به دست بیاورند و مطالب شما را دنبال کنند.استفاده از پیام مستقیم بسیار پراهمیت است و تاثیر زیادی در افزایش فالوور شما دارد.اما توجه داشته باشید که از پیام مستقیم برای ارسال پیام های تبلیغاتی استفاده نکنید.

بخش سوم ) از هشتگ ها استفاده کنید

۱۸-از هشتگها استفاده کنید

توییتر از اولین پلتفروم های اجتماعی بود که هشتگ را معرفی کرد.آنها امروزه بسیار پرکاربرد هستند.هشتگ ها را حداکثر در ۳ مورد ایجاد و استفاده کنید تا علاوه بر صرفه جویی در ۱۴۰ کاراکتر، به عنوان اسپم شناخته نشوید.

۱۹-از هشتگ های گرایشی (trending hashtags  ) استفاده کنید

همیشه هشتگ های گرایشی را زیر نظر داشته باشید.شما می توانید تگ های هر گرایش را در دنیا مشاهده کنید.حتی برای مناطق جغرافیایی.زمانی که شما یک گرایش ( تمایل ) را مشاهده میکنید که به کسب و کار شما مرتبط است آن تگ را در توییت های خود به کار ببرید و کسانی را که از آن تگ استفاده می کنند ریتوییت کنید.( استفاده از هشتگهایی که در مناسبتهای خاص بیشترین تمایل را در میان کاربران دارد سبب می شود تا سایر کاربران با ورود به صفحه هر هشتگ، با حساب توییتر شما آشنا شوند )

نکته : با توجه به اینکه نام ایران در لیست کشورهای توییتر قرار ندارد می توان هشتگهای مورد نظر خود را در قسمت جست و جو پیدا کنید.

۲۰-از کمپین های هشتگ خاص استفاده کنید

با برگزاری کمپین های رقابتی، از دنبال کنندگان خود بخواهید در مسابقه شما شرکت کنند.موضوع این مسابقه می تواند توییت کردن با هشتگ های خاص شما باشد.بدین ترتیب، علاوه بر بارز شدن هشتگ شما، افرادی زیادی با توییتر شما و کسب و کارتان آشنا خواهند شد.

۲۱-از هشتگ های عمومی استفاده کنید

وقتی شما می خواهید که دسترسی به تویتت هایتان گسترش پیدا کند هشتگ های رایجی که به موضوع توییت شما ارتباط دارد یافته و از آن استفاده کنید.برای مثال در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال،از هشتگ های رایج و همگانی این رقابت استفاده کنید.

۲۲-کلمات  و هشتگ های مرتبط را در توییت ها جست و جو کنید

کلمات مرتبط با کسب و کارتان را جست و جو کنید و آنها را به کار بگیرید تا با استفاده از آنها، شما و خدماتتان شناخته شوید.همواره سعی کنید با هشتگ های جدید مرتبط با شما توییت کنید

بخش چهارم ) استفاده از بهترین روشها

  1. آموزنده بودن:

هنگامی که شما در تویتر یا هر سایت رسانه اجتماعی مطلبی را ارسال می کنید، قانون ۸۰ به۲۰ را به یاد داشته باشید. ارسال ۸۰% از مطالبتان درمورد شیوه زندگی یا اطلاعات؛ ارسال ۲۰% از مطالبتان در مورد خودتان. اطلاعات مربوط به خدماتتان را توییت کنید اما همه مطالب شما نباید به خدماتتان محدود شود.

  1. مبتکر بودن:

بیشتر مطالبی که حاصل ابتکار خودتان است را توییت کنید، یا سایر مطالبی که توجه خوانندگانتان رو جلب کند.

  1. الهام بخش بودن:

نقل قول‌های الهام بخش را به منظور ارتباط با حامیان یا دنبالگرهایتان توییت کنید. نقل قول‌ها از بیشترین مطالب ریتوییت شده در توییتر هستند.

  1. ثبت پست ها یا ارسال‌های وبلاگتان:

خلاصه های تیزر پُست­های وبلاگتان را بنویسید، و آن­ها را برای بازگشت به سایتتان لینک کنید.

  1. در مورد آخرین اخبار توییت کنید:

    توییتر به طور معمول بعنوان یک راه سریع برای کسب اخبار استفاده می‌شود. اگر یک گزارش خبری جهانی وجود دارد، و آن با     کسب و کار خوانندگانتان (مشتریانتان) مرتبط است، اخبار را به حامیان یا دنبالگرهایتان توییت کنید.واقعاً خلاق باشید و در        توییت اخبار با  یک تیتر داغ اولین باشید.

  1. پرسش سوال‌ها:

    سوال‌ها گفتگو را آغاز می‌کنند، و رقابت یا چالش در دنبالگرهایتان به وجود می‌آورند. از سوالات برای گرفتن و به دست آوردن    پاسخ‌ها و ریتوییت ها استفاده کنید.

  1. استفاده از تصاویر:

     ۳۶% از لینک‌های به اشتراک گذاشته شده در توییتر، تصاویر هستند. آن­ها را در پُست‌هایتان برای به اشتراک گذاری    توییت‌هایتان و به دست آوردن دنبالگرهای بیشتر قرار دهید.

  1. استفاده از فیلم­ها

توییتر مکانی بسیار مناسب برای انتشار فیلم‌های دوستانه است. برای پیوستن بیشتر به بازارتان (مارکت) از فیلم­های کوتاه استفاده کنید، یا  فیلم­های دیگری را قراردهید، و دنبالگرهای بیشتری را به دست آورید.

  1. محبوبترین توییتهایتان را تکرار کنید

بررسی کنید که کدام توییت­ها بیشترین عکس­العمل را به دست آورده­اند. آن­ها را در زمان­های متفاوت مجدداً ارسال کنید. برای حفظ دنبالگرهای جذب شده­یتان آن­ها را با واژه های دیگری بیان کنید.

  1. رعایت کوتاه نویسی

توییت­هایتان را زیر ۱۴۰ حرف بسازید. این کار به اشتراک گذاشتن­شان را با (ریتوییت­ها)RT’s، MT’s (توییت­های تغییر داده شده) و منشن(@) شده آسان­تر می­کند.

  1. پرسش برای RT’s

برای به دست آوردن ریتوییت توییت­هایتان پیش­رو باشید و دنبالگرهایتان را به RT دعوت کنید. استفاده از پرسش برای یک RT نسبت به توییت­های بدون پرسش،برابر بیشتر باعث بازتوییت می­شود.

  1. درخواست برای ریتوییت:

مطالبی را توییت کنید که در انتهای آن بتوانید از دنبالگرهای خود تقاضای ریتوییت بخواهید.به عنوان مثال :

” زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمدید شد.لطفا برای اطلاع رسانی، ریتوییت کنید. #هشتگ شما “

  1.  از توییت خودکار استفاده نکنید:

در تمامی سایت­های اجتماعی­تان از بروزرسانی مشابه برای پست­هایتان استفاده نکنید. شما می‌توانید عنوان مشابه را به اشتراک بگذارید، اما دقیقاٌ بطور مشابه آن را ارسال نکنید. بروز رسانی در فیس‌بوک نسبت به پُست در توییتر متفاوت­تر خوانده خواهد شد.

           همچنین اگر شما در حال استفاده از یک پایگاه (پلت فرم) توییت برنامه­ریزی شده هستید، رویدادهای مهمی را که با     کسب و کار شما در            ارتباط هستند زیر نظر داشته باشید و آن را در برنامه ریزی توییت ها بگنجانید.

  1. از توییت­ها به صورت پیوسته استفاده نکنید:

برای دنبالگرها یا حامیانتان از توییت­های پی در پی و پیوسته استفاده نکنید. آن­ها واقعاً نیاز نیست که بدانند شما هر ۵ دقیقه در حال انجام چه کاری هستید. چند بار در روز توییت کنید، اما فاصله توییت‌‌هایتان را در چرخه ۲۴ ساعت تنظیم کنید.

  1. یک نویسنده ماهر باشید:

شما تنها ۱۴۰ کاراکتر دارید که به معنی نوشتن بطور مختصر و فشرده در این سایت است. منظورتان را بدون استفاده از کلمات اضافی برسانید. شوخ طبع باشید و با وضوح و شفاف بنویسید. (من توییتر را برای این چالش کلمه دوست دارم! گاهی خارج از یک توییت مطلب خود را می­نویسم، و سپس آن را برای ۵ بار قبل از اینکه ارسال کنم مجددا بازنویس می­کنم. من یک وسواس کلمه هستم! اما  این روش نتیجه خواهد داشت و علاوه بر افزایش کیفیت توییت های شما،مهارتتان را در توییت نویسی ارتقا می دهد.خودتون امتحان کنید!).

  1. در نوشتن سرفصل یا تیترها ماهر باشید:

شما از داشتن مهارت در نوشتن تیتر یا سرفصل­های مهم در توییتر واقعاً سود می­برید. کاراکترهای توییتر به عنوان تیتر مطالب شما عمل عمل می کنند. آن را برای دنبالگرها یا حامیانتان جاذب و جذاب خلق کنید، و با این کار شما توسط دنبالگرهایشان بازتوییت خواهید شد. دنبالگرهای آنان نیز دنبال کردن توییت شما را به زودی آغاز خواهند کرد.

بخش پنجم ) متشریان خود را جذب کنید

۳۹.حامیانتان را با خود درگیر کنید و نه با محصولاتتان (جذب طرفدار بهتر از محصول خوب داشتن است)

در اینجا مجدداً قانون ۸۰ به ۲۰ برقرار است (۸۰% مطالبتان در مورد طرفدارانتان؛ ۲۰% در مورد کسب و کارتان). اطمینان حاصل کنید که شما با طرفدارانتان در توییتر در تعامل هستید. بله، شما در سایت بازاریاب هستید، اما شما همچنین به طرفدارنتان خدماتی را ارائه می­دهید و نشان می­دهید که شما علاقمند و با توجه هستید.زمانی که مخاطب با نام شما ( و نه خدمات شما ) تعامل سازنده ایجاد کند توجهی بیشتری به محصولات و تبلیغات شما خواهد داشت ( اثربخشی تبلیغات شما تضمین می شود )

۴۰.دنبالگرهایتان را بازتوییت کنید:

با ریتوییت توییت­های خوب به دنبالگرها یا حامیانتان نشان دهید که شما قدردان آن­ها هستید. که این عمل باعث می­شود که بیشتر مطالب شما را دنبال کنند و شما نشان می­دهید یک حرفه­ای هستید که به طرفداران علاقمند هستید.

۴۱. از پُست­های سایر وبلاگ­ها برای توییت کردن استفاده کنید:

اگر شما یک وبلاگ یافتید که با حرفه شما در رابطه بود، مطالب آن را با ذکر نویسنده و منبع توییت کنید. رهبر بازاریابی رسانه اجتماعی، ماری اسمیت، از این تاکتیک به طور برجسته استفاده کرده است.

  1. دنبالگرها و حامیان بزرگ را @ کنید:

اگر شما حامی یا دنبالگر بزرگ و مهمی دارید، آن­ها و چیزی که انجام می­دهند را @ کنید. همچنین این را برای دنبالگرهایتان ارسال کنید. اسامی آن­ها را با هشتگ (#) ذکر کنید یا به دنبالگرهاتون پیشنهاد کنید که آن­ها را دنبال کنند.

۴۳. از @ استفاده کنید:

در این­جا نکته خوبی وجود دارد.از @ ( mention ) برای دیدن شدن نام­تان توسط دنبالگرهایتان استفاده کنید. اگر شما یک توییت با نام کاربری اشخاص شروع کنید،  تنها توسط آنان دیده می­شود. اما اگر در مقابل نام آنها “.” استفاده کنید توییت شما عمومی می شود.

۴۴. توییترتان را در تمام روز بررسی کنید:

حامیان­تان می­خواهند که در توییتر در تعامل با شما باشند، اطمینان حاصل کنید که حداقل ۳ تا ۴ بار در روز (یا بیشتر- مانند چک کردن ایمیلتان) توییترتان را بررسی کرده باشید.

۴۵. به @ های  دیگران پاسخ دهید:

اگر افرادی در توییتر شما را مورد خطاب (@) قرار دادند به توییت آنها پاسخ دهید.

۴۶. به RT ها پاسخ دهید:

اگر افرادی شما را بازتوییت کردند، از آن­ها تشکر کنید.

۴۷. با سایر مشاغل مشارکت کنید:

طرفداران بیشتری را در توییترتان با توجه به شرکای کاری بدست آورید، شما شرکای بیشتری را به وسیله باز توییت شدن پیام آن­ها به دست خواهید آورد.

بخش ششم ) از تاکتیکهای مهیج بازاریابی استفاده کنید

۴۸. توییت هایتان را با مطالب جنجالی جذاب کنید:

اضافه کردن موارد جنجالی (مانند نظرسنجی، تصویر، عنوان تصویری، مقاله و حتی فیلم­های جنجالی) مطالب توییت­تان را جذاب­تر می­کند. مطالب جنجالی  می­تواند باعث ­شود تا دنبالگرهای بیشتری در توییتر به دست آورید.

۴۹. به طور مرتب از مطالب جنجالی برای برتری بیشتر استفاده کنید:

تاکتیک­های افزایش جذابیت مانند استفاده مرتب از مطالب جنجالی را به کار برید تا دنبالگرهایتان را علاقمند کنید و این روند را ادامه دهید تا توییت­های جنجالی­تان به اشتراک گذاشته شود. برای مثال،میزبان مطالب جنجالی هفتگی باشید و از اپلیکشین های کاربردی که توییت را به محض ورود دنبالگرها به توییتر ارسال کند استفاده کنید.

۵۰. موارد انحصاری ارائه دهید:

وعده های گروهی (group deal ) به دنبالگرهای توییترتان ارائه دهید تا در صورت دنبال کردن شما بتوانند از آن موارد استفاده کنند.(مانند تخفیف ها، شرکت در قرعه کشی،محصولات رایگان و…)

۵۱: از مسابقه­ها ( اپلیکیشن ) و دادن هدایا  استفاده کنید:

مانند وعده های گروهی، به دنبالگرهای توییترتان شانس برنده شدن از شما را پیشنهاد دهید. توجه داشته باشید که مسابقه ها و هدایا تنها برای دنبالگرهایتان در دسترس باشد.( به زودی مطلبی اختصاصی برای اپلیکشن های شبکه های اجتماعی تهیه خواهد شد )

۵۲. از توییت­های ارتقاء داده شده (promoted) استفاده کنید:

در توییتر برای ارتقاء دادن بهترین توییت­هایتان تبلیغ کنید. آن­ها را توسط دنبالگرهایتان و دنبالگرهای جدید در معرض دید عموم قرار دهید.

۵۳. از حساب­ها و روند­های رایج (trends) استفاده کنید:

برای ترویج حساب توییترتان و معرفی محصولاتتان از ارتقای حساب کاربری خود برای hashtag trends استفاده کنید.

۵۴. تبلیغاتتان را هدفدار کنید:

به تبلیغات توییترتان برای رسیدن به دنبال کنندگان کسانی که شما را دنبال می کنند، هدف دهید. هدف دادن به تبلیغاتتان باید براساس علاقمندی­های کاربران توییتر باشد.

۵۵. در توییتر یک توییت زنده ایجاد کنید:

شما می توانید هشتگ هایی ایجاد کنید تا دنبال کننده هایتان آن را با نام شما تکرار کنند.توییت های زنده مانند بخش های پرسش و پاسخ در مورد کسب و کار شما و اوضاع عمومی بازار باشد.بدین ترتیب کاربران شما با شما به طور مستقیم ارتباط برقرار می کنند و این رویه گسترش خواهد یافت.

بخش هفتم ) نظارت بر بهبود نتایج

۵۶. نظارت بر نتایج:

همیشه بر نتایج توییترتان (و بطورکلی رسانه­های اجتماعی) نظارت کنید. از تجزیه و تحلیل توییتر استفاده کنید.

۵۷. لینک­هایتان را پیگیری و بررسی کنید:

از یک لینک کوتاه مثل Bit.ly برای بررسی مداوم نرخ کلی کلیک­هایتان استفاده کنید.

۵۸. در زمان­های مختلف توییت کنید:

خارج از ساعات کسب و کار بطور منظم توییت کنید. از یک ابزار مدیریتی رسانه اجتماعی برای فهرست یا برنامه توییت­هایتان استفاده کنید، و زندگیتان را کمی راحت­تر کنید.

۵۹. در آخر هفته ها بسیار توییت کنید:

طرفداران یا مشتری­های شما در آخر هفته­ها بطور فعالانه درحال توییت کردن هستند، اطمینان حاصل کنید با آن­ها هنگامی که حضور دارند ارتباط برقرار کرده­اید. آنالیزهایتان را برای تعیین بهترین روزها و زمان­های توییت­تان بررسی کنید.

۶۰. توییت­هایتان را بهبود ببخشید:

در آنالیزهایتان، بهبود و اصلاح روش­های توییت کردنتان را لحاظ کنید. اگر دنبالگرهایتان نقل قول‌هایتان را دوست دارند، توییت کردن نقل قول‌هایتان را ادامه دهید. اگر موضوع خاصی باعث جذب دنبالگرهای بیشتر شما می شود، در ان زمینه بیشتر فعالیت کنید.

نوشته های مشابه