کسب و کار الکترونیک, مقالات

ایده های کسب و کار: ۱۳۰ ایده کسب و کار که همین امروز باید بدانید(قسمت دوم )

۴۶. خدمات مشاوره‌ی تغذیه

امروزه اکثر افراد در مورد خوراکی‌هایی که می‌خورند نگران هستند و اغلب به دنبال راهنمایی درباره‌ی عادات غذایی و برنامه‌ی رژیمی هستند. اگر در این زمینه تخصص دارید می‌توانید یک شرکت خدمات مشاوره‌ی تغذیه تاسیس کنید. توصیه‌ی من آن است که برای این کسب و کار، یک متخصص تغذیه‌ی خوب استخدام کنید.

۴۷. دلال ماشین‌های دست‌دوم

امروزه برای بسیاری از افراد قشر متوسط، خرید ماشین رویایی است که تنها عده‌ی معدودی می‌توانند دنبال کنند. ممکن است به خاطر بی‌پولی باشد. بسیاری از آن‌ها خرید ماشین دست‌دوم را انتخاب می‌کنند. می‌توانید با دلالی ماشین‌های دست‌دوم یک کسب و کار شروع کنید و بر مبنای کمیسیون کار کنید.

۴۸. خدمات تعمیرگاه سیار

راه‌اندازی یک تعمیرگاه سیار با داشتن نیروی انسانی/تعمیرکاران، ایده‌ی خوبی برای کسب و کار است چرا که ماشین‌ها معمولا در مناطقی خراب می‌شوند که تعمیرگاهی در دسترس نیست. برای شروع این کسب و کار، فقط به مکانیک‌هایی خوب و یک موتورسیکلت نیاز دارید.

۴۹. خدمات تزیین اتومبیل

امروزه همه افراد قادر نیستند از پس خرید خودروهای خارجی بربیایند و اغلب برای طراحی و ظاهر خوب به دنبال اصلاح خودروی خود هستند. این امر موجب تولد یک کسب و کار خوب به نام خدمات تزيين اتومبیل شده است.

۵۰. آموزشگاه رانندگی

آموزشگاه رانندگی یک کسب و کار همیشه پررونق است زیرا روزبه روز به تعداد اتومبیل‌ها افزوده می‌شود و افراد بیش‌تری می‌خواهند رانندگی یاد بگیرند. برای شروع این کسب و کار، به تعدادی اتومبیل و تیم مجربی از رانندگان نیاز دارید که بتوانند رانندگی را آموزش دهند.

۵۱. ایده کسب و کار پارکینگ خودرو

خدمات پارکینگ خودرو یک مفهوم جدید است، همان طور که می‌دانید پارک خودرو در منطقه‌ای شلوغ همیشه مشکل ساز است، اگر فضای عظیمی دارید می‌توانید از آن فضا برای تامین یک پارکینگ امن و مطمئن استفاده کنید.

۵۲.  شرکت پیک‌

خدمات پیک‌رسانی یک کسب و کار قدیمی است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال قیمت‌های بهتر حمل‌ونقل و ارسال زمان‌بندی شده هستند. اگر از پس آن برمی‌آیید این کسب و کار برای شما است.

۵۳. خدمات غذایی سیار

ارائه‌ی غذای سالم و خوشمزه ایده‌ی بسیار خوبی است و به شکل خدمات سیار هم هست. می‌توانید به شروع یک خدمات غذای سیار فکر کنید. در این کسب و کار به سرمایه‌ی عظیمی نیاز ندارید اما باید غذای سالم و خوشمزه ارائه دهید.

۵۴. بسته‌بندی و جابه‌جایی

در این کسب وکار به مهارت بسته‌بندی تمام وسایل یک خانه در چند جعبه نیاز دارید.  یک صاحبخانه خوشحال خواهد شد که از چنین دردسری خلاص شود و در ازای مبلغی کار را به شما بسپارد. این یک ایده‌ی کسب وکار با حداکثر تعداد مشتریان است.

 ۵۵. خدمات هم‌سفری

هم‌سفری به معنی سوار شدن چند نفر در یک ماشین برای حرکت به سوی مقصدی مشابه است. با این کار هزینه‌ی سوخت تقسیم می‌شود و به این ترتیب در مخارج افراد صرفه‌جویی می‌شود. درحالی که کارمندان و بچه‌های مدرسه‌ای به صورت غیررسمی همین کار را می‌کنند، لازم است این کار به صورت رسمی هم انجام شود. می-توانید با شناسایی مشتریان بالقوه، ارتباط دادن آن‌ها با یکدیگر و گرفتن مبلغی بخاطر راحتی این سرویس، کار را شروع کنید.

۵۶. مشاوره‌ی سبز

آینده به فناوری‌های سبز وابسته است و هر روز کسب و کارهای بیش‌تری به سوی سبز شدن می‌روند. اگر مهارت و دانش ذخیره‌ی انرژی را دارید می‌توانید این کسب و کار را شروع کنید.

۵۷. بوتیک داری

بوتیک یک ایده‌ی همیشه پررونق است. چیزی که نیاز دارید یک مکان تجاری خوب و طیفی از محصولات مطابق با سلیقه‌ی کنونی بازار است.

۵۸. شیرینی‌فروشی

شیرینی‌فروشی یک ایده‌ی کسب و کار دیگر است. اغلب افراد برای فستیوال‌ها و مناسبت های مختلف به دنبال شیرینی هستند. می‌توانید با راه‌اندازی یک شیرینی-فروشی نیاز آن‌ها را برطرف کنید.

۵۹. نگهداری از آکواریوم

آکواریوم‌ها نیز به پاک‌سازی و نگهداری دارند. افرادی که وقت ندارند اغلب برای نگهداری آکواریوم خود به کمک دیگران نیاز دارند.

 ۶۰.  تاکسی سرویس

افراد ترجیح می‌دهند با پرداخت مبلغی اضافه، تاکسی بگیرند. این کار منجر به تولد ایده‌ی کسب و کاری به نام تاکسی سرویس شده است.

 ۶۱. کارواش

یک ماشین تمیز بهتر به نظر می‌رسد و مایه‌ی فخر و مباهات است. آدم‌ها دوست دارند یک خودروی تمیز سوار شوند و برای حاضرند برای شستشوی آن هزینه کنند و به همین خاطر تعداد کارواش‌ها رو به رشد است.

۶۲. خدمات تنظیم فرمان و باد لاستیک خودرو

تنظیم فرمان و باد لاستیک‌ها برای هدایت بهتر فرمان ماشین و عمر طولانی‌تر تایرها مهم است. خودروها پس از هر ۵۰۰۰ کیلومتر به تنظیم فرمان و باد لاستیک نیاز دارند پس شروع این کسب و کار ایده‌ی خوبی است.

۶۳. خرید و فروش محصولات دست‌دوم

این کسب‌ وکار برای کسانی است که قادرند زیبایی را در چیزهای کهنه بیابند. در این کسب و کار، ببرای کسب درآمد محصولات دست دوم خرید و فروش می‌کنید.

 ۶۴. فروشگاه سبز

همان‌طور که افراد بیش تر و بیش‌تری از چگونگی آسیب دیدن زمین به دست انسان آگاه می‌شوند، به سمت محصولاتی گرایش پیدا می‌کنند که به محیط زیست آسیب نمی-زنند. یک فروشگاه سبز، و ترجیح آنلاین راه‌اندازی کنید، زیرا دسترسی به چنین محصولاتی همیشه ساده نیست. این کار می‌تواند هم مشکل‌گشا و هم ایده‌ی خوبی برای کسب درآمد باشد.

۶۵. مراقبت از حیوانات خانگی

اگر عاشق حیوانات هستید این کسب و کار برای شما ساخته شده است. آن‌چه نیاز دارید، افراد ثروتمندی است که حیوان خانگی دارد اما قادر به مراقبت از آن‌ها نیستند. می‌توانید برای نگهداری از حیوان خانگی‌شان پول بگیرید. این ایده در مناطق شهری بسیار خوب است.

۶۶. دکوراسیون داخلی

این یک ایده‌ی کسب و کار قدیمی و همیشه سبز است. این کسب وکار نیازمند مستلزم مهارت ویژه و خلاقیت و نیرویی متقاعدکننده است.

۶۷.  خدمات باغبانی

ارائه‌ی خدمات باغبانی به نظر ایده‌ی عجیبی است اما امروزه شرکت‌های بسیاری، خدمات باغبانی خوب ارائه می‌کنند. این کسب وکار پا به پای کسب و کار املاک در حال رونق یافتن است.

۶۸. خدمات تعمیر وسایل

این یم ایده‌ی کسب و کار کوچک است که برای آن فقط به مهارت تعمیر وسایل خانگی نیاز دارید. می‌توانید کار تعمیر را سیار انجام دهید تا بتوانید در مکان‌های مختلف خدماتی ارائه کنید. مهارت بازاریابی خوب می‌تواند این کسب وکار را موفق کند.

 ۶۹. آژانس امنیتی

امروزه امنیت نیاز همه است. راه‌اندازی یک آژانس امنیتی واقعا ایده‌ی خوبی برای کسب‌ و کار است. آن‌چه نیاز دارید نیروی امنیتی تعلیم دیده یا نیروهای سابق ارتش است.

۷۰. امنیت سایبری و امنیت فناوری اطلاعات

با استفاده‌ی روزافزون اینترنت، جرایم مرتبط با آن به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است. درپارتمان سازمانی و قانونی همواره به دنبال کارشناسان خبره‌ی امنیت آی‌تی و سایبری هستند. اگر در خدمات امنیت آی‌تی مهارت دارید می-توانید این مهارت را به یک ایده‌ی کسب و کار خوب تبدیل کنید.

 ۷۱. مدیریت بلایا

ارائه‌ی خدمات مدیریت بلایای طبیعی ایده‌ی دیگری است. یک بلای طبیعی مانند سیل، زلزله یا حمله‌ی تروریستی ممکن است زندگی را سخت کند. امروزه مدیریت خطرات مرتبط با بلایا یک چالش است. یک شرکت مدیریت بلایا می‌تواند فرآیندها و راه حل‌هایی ارائه دهد که خطر را چه برای دارایی‌ها و چه برای زندگی افراد به حداقل برساند.

۷۲. ایده کسب و کار خدمات کارآگاهی

امروزه افراد بیش‌تر و بیش‌تری در حال پذیرش فرهنگ غرب هستند، این امر نیاز به جاسوس یا کارآگاه را ایجاد کرده است. امروزه افراد و شرکت‌های زیادی از خدمات شرکت‌های کارآگاهی استفاده می‌کنند.

۷۳. نیازمندی‌های محلی

در کسب و کار تبلیغات نیازمندی‌های محلی، باید از اشخاص یا صاحبان کسب و کار تبلیغات بگیرید و به صورت آنلاین یا در مجلات و روزنامه‌ها منتشر کنید. کسب و کار نیازمندی‌های محلی همواره موفق است زیرا تبلیغات و بازاریابی فعالیت‌های مهمی برای هر کسب و کار هستند و افراد حاضرند برای آن پول خرج کنند.

۷۴. خدمات دی‌جی

خدمات دیسک‌جوکی (دی‌جی) یک ایده‌ی کسب و کار پاره‌وقت است. افراد در مناسبت‌های مختلف به دنبال دی‌جی هستند. اگر در موسیقی مهارت دارید می-توانید در این کسب و کار موفق شوید.

۷۵. همسریابی

ازدواج‌ها در آسمان مقدر شده‌اند اما باید روی زمین پیدا شوند. با این اوصاف، ایده‌ی کسب و کار بعدی که معرفی می‌کنیم، ارائه‌ی خدمات همسریابی است. این کسب و کاری ایده‌آل برای زنان خانه‌دار است.

 ۷۶. مشاور املاک

بسیاری از افراد به دنبال یک خانه‌ی خوب برای زندگی هستند. یا خانه می-خرند یا آن را رهن می‌کند، در هر صورت به یک مشاور املاک نیاز دارند، بنابراین راه‌اندازی آژانس املاک هم ایده‌ی خوبی است.

۷۷. تجهیزات آتش‌نشانی

در حال حاضر نگهداری تجهیزات آتش‌نشانی مانند یک کپسول آتش‌نشانی و سیستم اعلام حریق، در ساختمان‌ها ضروری است. همین امر موجب تولد ایده‌ی کسب و کار راه‌اندازی فروشگاه لوازم آتش‌نشانی می‌شود.

۷۸. آژانس مسافرتی

راه‌اندازی یک آژانس مسافرتی ایده‌ی کسب و کار بسیار خوبی است. آدم‌ها می-خواهند آرامش کسب کنند و آزادانه از تعطیلات‌شان لذت ببرند. دلشان نمی‌خواهد نگران بلیط، رزرو هتل، و چیزهای دیگر باشند. آن‌ها حاضرند پول خوبی به یک آژانس مسافرتی بدهند که این کارها را برایشان انجام دهد.

۷۹. مشاوره‌ی مرکز داده

این ایده‌ی کسب و کار به فناوری اطلاعات مربوط است. نیازمند دانش و مهارت ویژه‌ای در ساخت یک مرکز داده است. اگر در این حوزه مهارت دارید می‌توانید یک کسب و کار مشاوره‌ی مرکز داده را راه‌اندازی کنید.

 ۸۰. راهنمای شغلی

به دلیل وجود گزینه‌های متعدد شغلی، اغلب والدین یا دانش‌آموزان سردرگم می‌شوند و به دنبال مشاوره‌ی حرفه‌ای هستند. می‌توانید با دریافت مبلغی ببه ان‌ها کمک کنید.

۸۱. رزومه نویسی

رزومه سند مهمی برای به دست آوردن یک شغل است. اغل افراد به دنبال یک رزومه‌نویس حرفه‌ای هستند. اگر در رزومه‌نویسی مهارت دارید می‌توانید این کسب و کار را شروع کنید.

۸۲. خدمات ابری یا میزبانی

بسیاری از شرکت‌های کوچک ترجیح می‌دهند برای نیازهای ابتدایی سرورهایشان از خدمات میزبانی ابری استفاده کنند. اگر سرمایه و دانش ان را دارید، می‌توانید خدمات ابری یا میزبان را شروع کنید.

 ۸۳. کلوپ سلامتی

بسیاری از افراد معتقدند ”سلامتی ثروت“ است و به همین دلیل از سلامتی‌شان به خوبی استفاده می‌کنند. برای ورزش روزانه ترجیح می‌دهند به باشگاه ورزشی یا کلوپ سلامتی بروند. راه‌اندازی یک کلوپ سلامتی در منطقه‌ی پولدارنشین می‌تواند شما را موفق کند.

۸۴. خدمات غذای ارگانیک

ارائه‌ی خدمات غذای ارگانیک ایده ای جدید اما نوآورانه است.  امروزه افراد بیش‌تر و بیش‌تری از سلامتی خود آگاه می‌شوند. در حال حاضر خوراکی‌های ارگانیک بزرگ‌ترین مسئله در مصرف غذای سالم است. حتی با وجود آن که گران‌تر هستند، بسیاری از افراد ثروتمند حاضرند به هرقیمتی خوراکی ارگانیک بخرند.

۸۵. کلاس آشپزی

ایده‌ی دیگری در ارتباط با غذا، کلاس آشپزی است. اگر یک زن خانه‌دار هستید و در آشپزی مهارت دارید می‌توانید کلاس آشپزی خودتان را به راه بیندازید.

۸۶. خدمات برنامه‌ریزی مالی

در کسب و کار برنامه‌ریزی مالی، باید درباره‌ی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی به مشتری مشاوره بدهید. توصیه می‌کنیم پیش از شروع این کسب و کار، گواهی برنامه‌ریزی مالی بگیرید.