کسب و کار الکترونیک, مقالات, موفقیت

ایده های کارآفرینی: ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان خلاق (قسمت دوم)

۵۰ ایده کسب و کار

 ۲۶. نقاشی روی صورتت

شما می‌توانید در نمایشگاه‌ها، جشن تولدها، و دیگر رویدادها به نقاشی روی صورت کودکان و فعالیت‌های مشابه بپردازید. اگر از این فضا لذت می‌برید، می‌توانید در محل خودتان این سرویس را ارائه کنید.

۲۷. تولیدکننده‌ی ویدئو

ویدیوی آنلاین به یک رویکرد روبه‌رشد تبدیل شده‌است. شما می‌توانید با تولید ویدیوهای خودتان کسب و کار راه بیندازید و از طریق تبلیغات در یوتیوب یا حتی کار کردن با مشتریان‌تان در پروژه‌های ویدیویی‌شان به درآمد برسید.

 ۲۸. رنگرزی گرهی

اگر به رنگرزی گرهی پارچه‌ها با رنگ‌های ناشی از گره علاقه دارید، می‌توانید از شکل هنر را بر تی‌شرت،‌جوراب و غیره استفاده کنید و آن‌ها را به‌صورت آنلاین یا در نمایشگاه‌های محلی بفروشید.

۲۹. هنرنمایی با بادکنک (بادکنک آرایی)

در رویدادهای مختلف از بادکنک آرا استفاده می‌شود. شما می‌توانید این هنرتان را به شرکت‌کنندگان در این رویدادها عرضه کنید یا به‌عنوان بخشی از دکور این رویداد اثری خلق کنید.

۳۰. طراح کارت‌پستال

کارت‌پستال و اقلام کاغذی مشابه هنوز هم مصرف‌کنندگان خود را دارد. شما می‌توانید کارت پستال طراحی کنید و آن‌ها را به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌ها بفروشید.

۳۱. چوب کاری

اگر کار با ابزارتان خوب است و از کنار هم گذاشتن چیزها لذت می‌برید، می‌توانید چیزهای مختلف چوبی بسازید و بفروشید. از مجسمه‌های کوچک گرفته تا مبلمان زیبا.

 ۳۲. دی جی

اگر از موسیقی و کار کردن در مجالس لذت می‌برید، شما می توانید به‌عنوان یک دی جی در مراسم‌های عروسی یا دیگر دورهمی‌ها یک کسب و کار راه بیندازید.

۳۳. مربی رقص

شکل‌های مختلفی از رقص وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید و به شاگردان‌تان یاد دهید.

۳۴. مدرس موسیقی

شما می‌توانید روش کار کردن با آلات موسیقی را به شاگردان‌تان یاد دهید. همچنین می‌توانید درس آواز نیز بدهید.

۳۵. صداپیشه

استفاده از صدا نیز می‌تواند کار خلاقانه‌ای باشد. شما می‌توانید برای تبلیغات و محتواهای دیگر، سرویس صداپیشگی ارائه کنید.

۳۶. خیاط

اگر در دوخت و دوز و اندازه گیری مهارت دارید، می‌توانید به عنوان خیاط مشغول به کار شوید.

۳۷. مروارید دوزی

شما می‌توانید با مشتریان‌تان درباره‌ی تزئین لباس‌های‌شان فعالیت کنید و برای لباس‌های‌شان مرواریددوزی کنید. شما حتی می‌توانید دورکاری انجام دهید و از مشتریان‌تان بخواهید اقلام مورد نظرشان را برای‌تان ارسال کنند البته اگر این کار به اندازه‌گیری نیاز ندارد.

۳۸. چهل‌تکه دوزی

چهل تیکه یک اثر هنری پیچیده است. ولی اگر مهارت و صبر کافی داشته‌باشید، می‌توانید از طریق فروش چهل تیکه‌ها به کسانی که به دنبال هدیه‌ای ویژه می‌گردند به درآمد برسید.

۳۹. فروشنده‌ی اجناس بافتنی

اگر از بافندگی لذت می‌برید، می‌توانید دست‌سازهای بافتنی مانند کلاه، شال یا اقلام دیگر درست کنید و به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های محلی بفروشید.

۴۰. شمع‌سازی

شمع‌ها زیاد به عنوان هدیه استفاده می‌شوند. و از این رو شما می‌توانید با ساخت شمع‌های خلاقانه‌ی معطر و در رنگ‌های مختلف بازار خوبی به خود اختصاص دهید.

ایده های کارآفرینی ۴۱. سبدبافی

ساخت سبد نیز یک هنر قدیمی است. شما می‌توانید سبدهایی در شکل‌ها و سایزهای مختلف بسازید و بفروشید.

۴۲. سفال‌گری

شما می‌توانید ظروف و لوازم تزئینی سفالی بسازید و به رنگ‌های متنوع رنگ آمیزی کنید و آن‌ها را بفروشید.

۴۳. خوشنویسی

شما می‌توانید به‌عنوان یک خطاط برای خودتان کسب و کاری راه بیندازید. شما می‌توانید با کسب و کارهایی که همچنان به دنبال نامه‌نگاری سنتی برای موارد تبلیغاتی‌شان هستند پیشنهاد همکاری بدهید. یا حتی می‌توانید به زوج‌های جوان در نوشتن کارت‌های عروسی‌شان کمک کنید.

۴۴. نویسنده‌ی کتاب کودک

کتاب کودک فرصت‌های خلاقیت بسیاری همراه دارد. شما می‌توانید در داستان‌سرایی‌تان خلاقیت به‌خرج دهید و تصاویر منحصر به فردی را برای کتاب‌تان برگزینید.

۴۵. نقاش منزل

اگر از نقاشی پروژه‌های بزرگ لذت می‌برید، چه بومی جذاب‌تر از یک منزل؟ شما می‌توانید با خانه‌دارانی که به‌دنبال رنگ‌آمیزی منزل‌شان هستند همکاری کنید.

 ۴۶. صابون‌سازی

صابون محصول دیگری است که از نظر زیبایی و رایحه به شما اجازه‌ی خلاقیت می‌دهد. شما می‌توانید صابون‌ها و محصولات زیبایی مختلفی بسازید و به‌صورت آنلاین یا در نمایشگاه‌های محلی بفروشید.

۴۷. طراح کیف

اگر از طراحی و کنار هم گذاشتن اکسسوری‌ها لذت می‌برید، می‌توانید به‌عنوان یک طراح کیف کسب و کار موفقی راه بیندازید و دستاوردهای‌تان را در نمایشگاه‌های محلی یا به‌صورت آنلاین بفروشید.

۴۸. فروش نقاشی‌های مجازی

اگر به طراحی هنری علاقه دارید ولی لزوما نمی‌خواهید کار‌های‌تان را به‌صورت فیزیکی بفروشید، می‌توانید فرمت دیجیتال کارتان را عرضه کنید و پرینت کردن آن را به مشتریان‌تان بسپارید.

۴۹. صحافی

صحافی یک هنر قدیمی است. ولی شما هنوز هم می‌توانید در این زمینه کسب و کار راه بیندازید و با نویسندگان مستقل همکاری کنید. یا حتی ژورنال‌های یا دفاتر طراحی دست‌ساز خودتان را بسازید و بفروشید.

۵۰. فروشگاه ملزومات هنری

یا اگر می‌خواهید از علاقه‌تان به هنر و خلاقیت‌تان برای کمک به هنرمندان استفاده کنید و قابی برای عرضه‌ی محصولات‌شان فراهم کنید، شما می‌توانید فروگاهی افتتاح کنید و ملزوماه هنری مختلف و اقلام خلاقانه را بفروشید.

نوشته های مشابه