مقالات

مقایسه سایت با اینستاگرام

مقایسه سایت با اینستاگرام

مقایسه سایت با اینستاگرام ؛ اولین موضوعی که باید در مقایسه سایت با اینستاگرام توجه کنیم این هست که کسب کار مجازی نیاز دارد تا از هر کانالی که ارزش سرمایه گذاری دارد وارد شویم . و داشتن یک سایت به تنهایی و یا اینستاگرام کافی نیست، درست هست که سایت قدرتی به مراتب بالاتری در ایجاد مشتری دارد ولی داشتن صفحه اینستاگرام مکمل و یاری دهنده سایت می شود.

مزایا و معایب اینستاگرام و سایت

مزایای اینستاگرام

۱- یکی از مزیت های اینستاگرام رایگان بودن آن هست که البته رایگان رایگان هم نیست که در ادامه توضیح خواهم داد و همچنین اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن بالطبع امکان مدیریت راحت تری دارد و تعامل بهتری می شود با مشتری داشت.

 

معایب اینستاگرام

۱- یکی از بزرگترین معایب اینستاگرام مشتریان محدود می باشد. مشتریان شما فقط فالوور های شما هستند . و مشتری از جاهای دیگر ندارید. این در یک کسب و کار مجازی سم هست و شما مدام نیاز خواهید داشت تا فالوور جمع کنید. که این کار به این آسونی نیست و  شما مدام باید تبلیغات در پیج های دیگران کنید که نیاز به هزینه دارد . به همین خاطر گفتم که اینستاگرام برای یک کسب و کار رایگان نیست.

 

۲- از دیگر معایب اینستاگرام این هست که شما زیر مجموعه یک اپلیکیشن هستید و اگر اپ فیلتر شود تمام زحمات شما پوچ می شود همانند کاری که سر کانال های تلگرام اومد

 

۳- نبودن امکان سرچ : درسته اینستاگرام هشتگ و سرچ دارد ولی به چه صورت : فرض کنید من دنبال (( لباس بارانی بهاری سایز s  )) هستم آیا با سرج این کلمه پیج شما دیده خواهد شد ؟ بالطبع نه . تنها در صورتی پیج شما شانس دیده شدن دارد که من سرچ کنم (( لباس)) در خوشبینانه ترین حالت (( لباس بارانی)) که این امر در گوگل کاملا قابل سرچ هست و مشتری با دیدن سایت شما در گوگل وارد سایت شما شده از شما خرید می کنند.

 

۴- اعتماد نکردن به کسب و کار شما : اینستا به عنوان یک اپلیکیشنی هست که هر شخصی می تونه کسب و کار خود رو راه اندازی کند.بدون داشتن مجور و نماد اعتماد در این بین از کجا باید به صفحه اینستاگرام اعتماد کرد؟ راهی نیست.

 

۵- عدم امکان وصل کردن درگاه پرداخت به اینستاگرام هم یکی از معایب هست که شما باید مدام شماره کارت بدهید. و رسید بگیرید و اعتبار سنجی کنید. در حالتی که در سایت تمام این مراحل به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 

۶- عدم امکان ارائه توضیحات و ویژگی ها و مقایسه محصول به صورت کامل و دسته بندی شده.

 

مزایای سایت در مقایسه با اینستاگرام

۱- اولین و بهترین ویژگی یک سایت این هست که هر روز مشتریان جدید و هدفمندی وارد سایت شما می شوند به چه صورتی؟

 

روزانه میلیارد ها جستوجو در گوگل انجام می شود و میلیارها مشتری در طلب رفع نیاز های خود هستند. فقط کافی هست تا سایت شما در گوگل دیده شود در این صورت شما روزانه هزاران مشتری و بازدید کننده جدید خواهید داشت که این روند هر روز تکرار می شود . در حالتی که در اینستاگرام تنها شما یک یازدید کننده محدود و مشخصی خواهید داشت و برای افزایش فالوور نیاز به هزینه خواهد بود .

 

۲- یکی دیگر از ویژگی های سایت قابلیت خرید آنلاین هست که مشتری می تواند جنس مورد نیاز خود را بخرد و به صورت آنلاین هزینه رو پرداخت کند. و به صورت اتوماتیک اگر فایل قابل دانلود باشد ، لینک دانلود ارسال می شود و اگر قابل پست باشد شما فقط کالا را پست خواهید کرد

 

۳- ارائه اطلاعات جامع از محصول . مشتری همیشه دوست دارد تا کالایی را که می خرد اطلاعات کامل و تکمیلی دریافت کند. انواع ویژگی ها را ببیند و امکان سفارشی سازی خرید را داشته باشد. محصولات را به صورت سیستماتیک مقایسه کند که این امر در اینستاگرام به اون صورت که باید نیست و اطلاعات محدودی می شود. ارائه داد.

 

۴- مورد اعتماد و قانونمند بودن سایت ها . تمام سایت ها جهت گرفتن درگاه مستقیم نیاز به نماد اعتماد دارند. و کاملا هویت دارنده سایت آشکار هست و شما می دانید که محصول را از چه کسی می خرید.

 

تعامل و ارتباط سایت و اینستاگرام

قبلا هم گفتم که این دو تکمیل کننده یک دیگر هستند و شما برای تعامل بیشتر با مشتری نیاز به صفحه اینستاگرام دارید. و جهت اعتماد سنجی و ارائه امکانات و توضیحات متنوع از محصول و پرداخت آنلاین نیاز به سایت دارید.

 

 

نوشته های مشابه