کسب و کار الکترونیک, مقالات

مدلهای متنوع درآمدزایی با اپلیکیشن موبایل

مدلهای متنوع درآمدزایی با اپلیکیشن موبایل

کسب درآمد از اپلیکیشن در چند سال اخیر طرفداران زیادی را در ایران به خود جذب کرده است.همین امر سبب شده تا نگاه عمده کاربران تلفنهای هوشمند به آمار فروش اپلیکیشنها در مارکتهای ایرانی جلب شده و اعداد میلیونی درآمد آنها را تخمین بزنند.اما به راستی کسب درآمد با اپلیکیشن ها فقط به فروش محصول محدود می شود؟

این مقاله در ادامه مقاله ” چرا باید اپلیکیشن خود را رایگان منتشر کنیم؟ ” تهیه شده که قصد دارم تمامی مدلهای درآمدزایی از اپلیکیشنها را به شما معرفی کرده و برای هر کدام از آنها یک اپ ایرانی را مثال می زنم.

۱-فروش اپلیکیشن

اپلیکیشن شما چه نرم افزار کاربردی باشد و یا بازی، کتاب و … می توان به صورت فروش نسخه کامل از آن درآمدزایی نمود.در این مدل،کاربر یکبار با مبلغ مشخص برنامه شما را خریداری کرده و از آن استفاده می کند.

مثال : کارت بانک

درآمد تقریبی : ۱۰۰ میلیون تومان

۲-عضویت ویژه ( پرداخت درون برنامه ای )

در این روش شما اپلیکشن خود را به صورت رایگان منتشر می کنید اما کاربران برای استفاده از تمام امکانات اپ باید مبلغی را پرداخت کنند.

مثال : بمب خنده

درآمد تقریبی : ۹۰ میلیون تومان

۳-کسب درآمد از تبلیغات

در این روش، اپلیکیشن شما به صورت کاملاً رایگان منتشر شده و کاربران برای استفاده از تمام امکانات اپ مبلغی را پرداخت نمی کنند.سپس از سیستمهای تبلیغاتی نظیر عدد استفاده می کنید و تبلیغات بنری را در اپ خود قرار می دهید.با هر کلیک کاربر روی بنرها مبلغی به حساب شما واریز می شود.

مثال : عروسک کش

۴-خدمات ویژه کسب و کارها

در این مدل درآمدزایی، شما از کاربر وجهی دریافت نمی کنید و از سیستمهای تبلیغاتی نیز استفاده نمی کنید،بلکه خدماتی را به کسب و کارها ارائه می دهید.به عنوان مثال، اپلیکیشن قیمت یاب ترب، از فروشگاه های اینترنتی مبلغ دریافت می کند.

مثال : بانک مشاغل آی برتر

۵-فروش امتیاز اپلیکیشن

شما می توانید اپلیکیشن خود را به رایگان منتشر کنید.زمانیکه کاربران آن زیاد شوند می توانید اپلیکیشن را به شرکتها بفروشید و امتیاز آن را واگذار کنید.بهترین مثال این روش، فروش بنیانگذاران اپ اینستاگرام به فیس بوک به ارزش ۱ میلیارد دلار می باشد.

۶-کمک به درآمدزایی سایت

اگر شما وبسایت دارید و تمرکز کسب و کار اینترنتی شما بر وبسایت می باشد می توانید اپلیکیشن سایتتان را طراحی کرده و به صورت رایگان عرضه نمایید.این انتشار رایگان به افزایش کاربران سایت شما کمک کرده که نتیجه آن،افزایش درآمدزایی از سایت می باشد ( اپلیکیشن به صورت غیر مستقیم درآمدزایی می کند )

مثال : اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، اپلیکیشن سایت برترینها

۷-مدل ترکیبی

در مدل ترکیبی شما می توانید از چند مدل بالا به طور هم زمان استفاده کنید.به عنوان مثال، بازی چهار هم از طریق نمایش تبلیغات درآمد کسب می کند و هم از طریق پرداخت درون برنامه ای (عضویت ویژه)

نوشته های مشابه