مقالات, موفقیت

کسب و کار میلیاردی سایتهای موفق ایرانی

۱۰۰ شعار تبلیغاتی کسب و کارهای مشهور جهان

کسب و کار میلیاردی سایتهای موفق ایرانی !!! آیا این امکان وجود دارد که یک سایت بتواند با هزینه ای ناچیز درآمد میلیاردی کسب کند ؟ درکشور عزیزمان ایران هستند جوانانی که مجبور نیستند هر روز با هزار مشقت و هزار فکر و خیال صبح زود از خواب بیدار شوند و سرکار خود حاضر گردند و منتظر فرا رسیدن سر برج بمانند و حقوق نامکفی بگیرند و قسمت اعظم این حقوق را بابت بدهی پرداخت کنند و باز هم روز از نو و روزی از نو ! مجبور نیستند سرکاری حاضر شوند که علاقه ای به انجام دادنش ندارند! مجبور نیستند کلی از زمان عمرشان را برای ثروتمند شدن کارفرما هدر بدهند! ولی سالی یک میلیارد تومان درآمد دارند! آیا واقعا در ایران می شود به این صورت زندگی کرد؟

برای درک واقعیت امر کافیه وارد سایت الکسا شوید و سایت‌های برتر ایرانی رو از نظر جایگاه و بازدید کننده روزانه مشاهده نمایید. درلیستی که مشاهده خواهید کرد سایتهای متنوعی از نظر نوع فعالیت و موضوع اون قابل یررسی است. هم سایت‌های فروشگاهی وجود دارد ، هم وب سایت‌های محتوایی و هم سایت‌هایی که در حال ارائه سرویس‌های آنلاین هستند.

برای نمونه یکی از وب سایت‌های محتوایی با رنک زیر ۱۰۰ را باز کنید. معمولا مدل کسب درآمد این‌گونه کسب و کار ها بر پایه تبلیغات است و هزینه سفارش بنرهای تبلیغاتی در آنها بطور میانگین ۵ میلیون تومان و تعداد بنرهای تبلیغاتی آنها در کمترین حالت نیز ۲۰ عدد است! حالا می‌توانیم حساب کنیم! ۲۰ عدد بنر ۵ میلیونی یعنی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان در آمد این‌گونه سایت‌ها در ماه!

شما می توانید باز هم بیشتر در لیست وب سایت‌های برتر ایرانی بگردید و ده‌ها سایت با درآمدهای مشابه پیدا خواهید کرد. حتی تا رنک زیر ۱۰۰۰ هم می توانید نمونه‌های مشابه بسیاری مشاهده نمایید!

برای آغاز یک کسب و کار میلیاردی چه مسیری را باید طی کرد؟

مرحله اول: انتخاب  ایده و مدل کسب و کار

برای خلق یک کسب و کار میلیاردی باید یک ایده داشته باشید .با توجه به شرایط خود، مدل کسب و کار و نقشه راه بازاریابی بنویسید و بر پایه این نقشه راه حرکت کنید .نقشه راه شما باید شامل این مورد بشود که نا امید نشوید. همیشه انسانهای ناتوان و ضعیف که هیچ گونه اراده ای برای موفقیت ندارند ، دور و بر شما خواهند بود و باید هیچ گونه محلی از اعراب برای این قبیل افراد زبون قائل نشوید و استوار به راه خود ادامه دهید تا رسیدن به موفقیت نهایی.

مرحله دوم: طراحی ظاهری و محتوایی سایت

یک ظاهر جذاب و مدرن باید برای سایتتون طراحی نمائید و به اصول بسیار مهم جذب مخاطب توجه ویژه ای داشته باشید.حفظ بازدید کننده از مهمترین اصول مربوط به این کار می باشد که البته فوق العاده ساده است .

مرحله سوم: طراحی داخلی سایت

باید بیاموزید چگونه ساختار داخلی سایت خودتون رو طراحی کنید. رعایت مولفه های بهینه سازی اولیه بسیار مهم خواهد بود تا با یک سیستم قدرتمند مهیای کسب درآمد شوید.

مرحله چهارم: ارائه، فروش و بازاریابی حرفه ای

در هر کسب و کاری که راه اندازی می نمائید،  بزرگترین هدفی که باید دنبال کنید کسب درآمد و هنر فروش است تا بتوانید کسب وکار خود را زنده نگه دارید. پس باید در زمینه تحلیل رفتار مصرف کننده، تکنیک‌های فروش، بازاریابی دیجیتال، نحوه ارائه، فروش و بازاریابی برای بازار هدف خلاقیت به خرج دهید.

به نقل قولی از مصطفی ابطحی ، دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری در مصاحبه با تلویزیون دقت کنید :

” سایت‌های اینترنتی که فیلم‌های سینمای ایران را به طور رایگان برای دانلود کاربران خود قرار می‌دهند، ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد دارند!”

عجیب نیست؟

چند نمونه از سایتهای موفق ایرانی  را مثال می زنیم:

1- سایت آپارات

سایت آپارات نیاز به معرفی ندارد.درامد اصلی این سایت از اجاره پنل های تبلیغاتی خود می باشد.این پنل ها شامل موارد زیر می باشد:

صفحه اصلی 100% نمایش
ویژه – تمام ویدیوها
10 درصد 4 ثانیه اول ویدئوها (تبلیغات هوشمند)
در کانال ها
پخش مراسم زنده
پنل ورودی کاربران
درج ویدیو یا تیزر تبلیغاتی
تبلیغات در صفحه داخلی

قیمت هر کدام از این پنل ها از دو میلیون و هشتصد هزار تومان در ماه تا 25 میلیون تومان متغیر است.کافیست تعداد تبلیغات این سایت را شمرده و در مبلغ هر کدام ضرب کنید و تا متوجه شوید مجموع درآمد تبلیغاتی این سایت ماهانه از یک میلیارد تومان بیشتر می باشد!

2-سایت نت برگ

نت برگ بزرگترین و معتبرترین سایت تخفیف گروهی کشور می باشد که روزانه نت برگهای متعددی را ارائه می کند.این سایت از هر نت برگ خود پورسانتی معادل 30 تا 50 درصد از مبلغ خرید نت برگ را دریافت می کند.کافیست در این سایت به تعداد نت برگها و تعداد خریدها توجه کنید تا متوجه شوید درآمد ماهانه این سایت به طور تقریبی ماهانه بین 600 تا 800 میلیون تومان خواهد بود.

3-سایت کلوب

سایت کلوب نیز از سایتهای معتبر و محبوب در میان کاربران شبکه های اجتماعی ایران می باشد.این سایت 13 پکیج تبلیغاتی خود را در بازه های زمانی یک هفته، 15 روز و یک ماهه ارائه داده است.

با فرض اینکه تمام تبلیغات این سایت به صورت یک ماهه خریداری می شود درآمد کل این سایت از جذب تبلیغات رقم زیر خواهد شد:

566 میلیون تومان در ماه

توجه داشته باشید که هزینه تبلیغات ماهانه از تبلیغات به صورت هفتگی و 15 روزه کمتر بوده و رقم بالا حداقل درآمد ماهانه این سایت می باشد.همچنین اینکه گاها در هر پکیج،چند تبلیغ جذب می کند.

سایتهای زیادی وجود دارد که درآمدهای این چنینی از فروش کالا و خدمات یا جذب تبلیغات در کشور کسب می کنند.

شاد و پیروز باشید.

نوشته های مشابه